lördag 13 december 2008

Lussebullar o jakt

Jaha idag skulle jag ridit men det kunde jag glöma då hela Sire var invaderat i jägare .Har aldrig fattat detta med jak där står ett par stycken o skjuter så alla fåglarna blir rädda o flyger sin väg vilket är rätt naturligt sen står där 10-20 pers o skjuter dessa stackars fåglar . Dom har ingen chans . Mår lika dåligt varenda gång jag ser detta . Vad får dessa män ut av detta är det att visa sin makt eller ? Hör till saken att dessa fåglar är uppfödda av människor så dom är ju inte direkt rädda för dom eller bilen som används även till matning som till jakt .
Sen finns det ju dessa jägare som jagar en stackars kanin på en åker där då 15 jägare o 10 hundar jagar samma stackars kanin . Vad är det domvill bevisa här makt det också eller ?
Jag är inte emot vilt kött snarare tvärtom men det får väl fan vara på lika villkor . Har inget emot att en jägare sitter i skogen en hel dag o skjuter en älg eller rådjur som står o betar helt ovetande om vad som ska hända . Nej jag blir så illa till mods .

När jag väl kom hem från stallet där jag o E hjälptes åt att mocka ut boxarna o ta in hö , så var det dags för lussebullar .Lika gott varje gång . Det blev 60 st goda saftiga bullar ,bara hoppas på att dom varar till jul .

Med vändstekta ägg

Inga kommentarer: