lördag 24 januari 2009

Försovning o sabbat en hiss

Jaha i går la jag mig tidigt för att komma upp i tid då det var första dagen på jobb efter 19 månaders mammaledigt .

Vaknade o kollade på klockan som visade kl 6:31 tänkte i min vildaste fantasi att nej o kollade igen JO DET VAR SANT . Helvete var mitt första ord som ja också sa rätt ut . Höll på att glömma hunden men i sista stund så fick hon komma ner . Snabbt som tusan klädde jag mig i samma kläder som i går kväll borsta tänder o hår . Tog ett äpple snabbt som tusan . Ner kom min man . Min första kommentar var jag har försovit mig ( so om han inte fattat det ) . Han kollar på sin klocka o svarar ja gumman klocka är ju tjugo i sju . Shit tänkte jag redan . Var fan hade nio minuter tagit vägen . Ber Stefan kissa hunden . springer in i bilen o kör i hundranittio . Kan till lägga att det tar minst 25 minuter till jobb om man kör lagligt . Väl i bilen tar jag upp telefonen o ringer jobb o berättar att min klocka inte ringt då svarar M o säger amen det kunde du ju sagt jag kunde ringt o väckt dig . Amen jag viste ju inte att den inte skulle ringa . Bilfärden dit gick utan problem . Vilken tur det .
Väl på jobb inser jag att jag glömt mina arbetsskor hemma vilket då innebär att jag får gå i mina skor som har fem cm höga klackar . Kan till lägga att mina fötter värker .
Jaja jag var ju bara fem minuter sen . Har aldrig försovit mig .
Jobbet gick bra tills tredje vårdtagaren då jag tog hisssen upp sen när jag kom ut från henne så stod dörren till hissen fortfarande uppe . Blev lite orolig o kollade om den skulle stänga sig men det skulle den inte . Tar då det sämsta beslutet o sträcker mig in o trycker på B knappen vilket jag aldrig skulle gjort . Då börjar dörren slå ( den försöker stänga sig men det går inte ) . Det låter som fan . Stackars folk som bor granne med hissen dom kan inte ha något kvar på väggarna efter denna Lördag .

När jag skulle köra hem inser jag att oj jag har fan kört upp på gräset med bilen tala om stressad allt för att spara ett steg . Haha
När jag kom hem hade Stefan o Loppan överraskat med mycket uppskattad lunch .
Tanken var att jag sen skulle i väg o rida men mina fötter sa i från att dom inte orkade gå mer .

Har även pratat med E o ingen bebis än så länge dock en del tråkiga nyheter . Jag beklagar verkligen .
nej slut för idag tack för i dag .

Inga kommentarer: